Janulka
Administrator
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:44, 07 Paź 2010 Temat postu: Obrona |
|
|
Takie pytania znajduja sie na stronie naszej szkoły może to sie jakoś przydac chociaż by do spr jak wyglądaja takie pytania na obronie
Ja sie przeraziłam troszeczkę :/
1. Wymiar organiczny, psychologiczny i społeczny niepełnosprawności.
2. Niepełnosprawność w świetle poglądów Światowej Organizacji Zdrowia.
3. Rodzaje oddziaływań rewalidacyjnych.
4. Ewolucja poglądów dotyczących edukacji i terapii dzieci z niepełnosprawnością
5. Składowe procesu rehabilitacji
6. Związki i zależności w procesie rehabilitacji.
7. Model procesu rehabilitacji.
8. Diagnoza w działaniach edukacyjno-rewalidacyjnych.
9. Procedura tworzenia Indywidualnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego
10. Rola operacjonalizacji celów edukacyjno-terapeutycznych.
11. Ocena i ewaluacja oraz kontrola i monitorowanie w działaniach rewalidacyjnych.
12. Zasady pracy rewalidacyjnej.
13. Elementy Indywidualnego Programu Edukacyjno - Terapeutycznego.
14. Cele edukacyjne a cele rewalidacyjne.
15. Rewalidacja a normalizacja.
16. Cele i zadania kształcenia integracyjnego.
17. Istota i cel społecznej integracji osób niepełnosprawnych.
18. Zadania nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej.
19. Zadania nauczyciela wiodącego w klasie integracyjnej.
20. Dziecko z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej – możliwości i bariery.
21. Zasady nauczania uczniów z niepełnosprawnością.
22. Metody nauczania uczniów o specjalnych potrzebach integracyjnych.
23. Komunikacja alternatywna i wspomagana w edukacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
24. Metoda behawioralna jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
25. Metoda integracji sensorycznej jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
26. Metoda stymulacji polisensorycznej jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
27. Metoda Domana jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
28. Metoda Kinezjologii Edukacyjnej jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
29. Metoda M. i Ch. Knillów jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
30. Metoda Veroniki Sherborne jako oferta terapeutyczna dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Wydział Pedagogiki – pytania ogólne
1. Miejsce pedagogiki społecznej w strukturze nauk pedagogicznych. Przedmiot i zadania pedagogiki społecznej.
2. Bezrobocie w epoce ponowoczesnej jako problem pedagogiki społecznej.
3. Etapy rozwoju pedagogiki społecznej w Europie i w Polsce.
4. Agresja i nietolerancja jako mechanizmy zagrożenia ładu społecznego.
5. Bezdomność-obraz zjawiska i populacji ludzi bezdomnych jako problem współczesnej pedagogiki społecznej.
6. Wymień pedagogów społecznych, omów działalność pedagogiczną jednego z nich .
7. Wielowymiarowa geneza zaburzeń przystosowania społecznego – wprowadzenie do problemu pedagogiki społecznej.
8. Pojęcie socjalizacji. Socjalizacja pierwotna i socjalizacja wtórna.
9. Wąskie i szerokie pojęcie wychowania.
10. Współzależność rozwoju i wychowania.
11. Pojęcie nauczania, uczenia się i kształcenia.
12. Współczesne koncepcje doboru treści nauczania (strukturalizm, progresywizm i nauczania problemowe).
13. Określ charakter teorii wychowania jako nauki.
14. Jak należy rozumieć termin „wychowanie”. Porównaj pojęcie socjalizacji z wychowaniem.
15. Wymień i scharakteryzuj podstawowe cechy procesu wychowania.
16. Wymień dziedziny wychowania, omów istotę i zakres wychowania moralnego.
17. Wychowanie estetyczne a wychowanie przez sztukę.
18. Cele i zasady wychowania i ich uwarunkowania.
19. Warunki skuteczności nagród i kar w wychowaniu.
20. Pojęcie i rodzaje diagnozy rozwiniętej oraz typy diagnoz szczegółowych.
21. Błędy diagnostyczne.
22. Omów diagnozę poprawną oraz dlaczego w procesie socjalizacji i wychowania mówi się o diagnozie ciągłej.
23. Diagnoza negatywna a pozytywna.
24. Bezrobocie, bieda i ubóstwo jako nowe kategorie społeczne.
25. Rola i zadania Ośrodka Adopcyjno - Opiekuńczego.
26. Rola i zadania pośrednictwa pracy oraz punktów doradztwa zawodowego.
27. Ukaż podobieństwa i różnice w pracy Ognisk Wychowawczych i Kuratorskich
Ośrodków Pracy z Dziećmi i Młodzieżą.
28. Hospicja - rodzaje, zadania.
29. Omów działalność Sądów do Spraw Rodzinnych i Nieletnich.
30. Rola i zadania Rodzinnych Ośrodków Diagnostyczno-Konsultacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|